0:00
Dennis van der Meule
Das Buro
34 min
21 apr '21
Das Buro is misschien wel het rock-en-rolste bureau van Nederland. Maar het is ook een creatief strategisch – én designgedreven – bureau voor merken; culturele merken, commerciële merken en zelfs een aantal eigen merken.
Gespreksstof
- Das Buro is een bureau met ongeveer 12 mensen en bestaat 8 jaar. Het bureau houdt zich bezig met het ontwikkelen van merken op strategisch vlak: positionering en profilering.
- Het stellen van veel vragen in het ontwerpproces was een goede en logische basis voor het verleggen van de focus van het bureau naar merkstrategie.
- Je moet net iets verder reiken dan je kan, anders groei je niet. Dat brengt een leuke spanning met zich mee, maar is ook een lastig proces van persoonlijke ontwikkeling. Hoe weet je wat je weet, en wat waardevol is voor je klant?
- Echte samenwerking met je opdrachtgevers is belangrijk. Daarbij moet je je ook kwetsbaar kunnen tonen en twijfels op tafel kunnen leggen. In een goede samenwerking leer je van elkaar en het geeft voldoening als zo’n merk echt verder komt.
- Met een onbetaalde pitch begin je altijd op de verkeerde voet.
- Google is een zoekmachine en als je Das Buro intikt, dan kom je bij Das Buro.
- Je moet je realiseren dat potentiële opdrachtgevers vaak niet weten waar ze het moeten zoeken als ze op zoek zijn naar een bureau.
- Het werk van Niels Shoe Meulman was een inspiratiebron. Hij liet zien dat je met creatief werk je geld kunt verdienen!
- Voor Dennis is het belangrijkste dat hij zich kan blijven ontwikkelen. Om vervolgens die kennis ook weer te overdragen binnen dat bureau. Die combinatie levert veel voldoening op!